LEGO Legends of Chima: Laval's Journey

Door Vancha, 11-07-2013 00:00

Voor de leeuwen gegooid in Lego Legends of Chima: Laval's Journey

Wie een fervent fan is van de LEGO-games zal wel al weten dat Traveller’s Tales de laatste jaren vaak teert op gekende series of films om de kinderen en gamers te lokken. De tijden waar LEGO zijn eigen werelden schepte om de fantasie van de kinderen te doen opwekken is al een tijdje moeilijk te vinden. Eindelijk lijkt daar echter verandering in te komen. Na het succesvolle LEGO City Undercover op de WiiU en 3DS komt Traveller’s Tales nu met Legends of Chima, waar je met de leeuw Laval aan de slag gaat om zijn koninkrijk te verdedigen tegen enkele duistere krachten.

Legends of Chima is een actie avontuur dat zich ook in het land Chima zelf afspeelt. Hoofdrolspeler Laval heerst samen met de koning over het land, maar het krokodillenras wil hier echt een eind aan maken door een krachtige Chi-bron aan te spreken die hen extra kracht heeft om de familie Laval van de troon te stoten. Het is duidelijk aan jou om doorheen het land te trekken en de krokodillen, onder leiding van Cragger, te stoppen.

LEGO Legends of Chima: Laval's Journey screenshot LEGO Legends of Chima: Laval's Journey screenshot

Als je al eerder een game van LEGO gespeeld hebt, weet je al volledig waaraan je je mag verwachten. De levels zijn steeds rechtlijnig opgebouwd en met hier en daar een puzzeltje zul je niet het probleem hebben dat je vast komt te zitten. Zoals In de Ban van de Ring en LEGO City Undercover is ook deze game volledig ingesproken, dus verwacht je maar aan de nodige humoristische dialogen onder de personages, zelfs tussen held Laval en vijand Cragger.

Doorheen je avontuur om de krachten van Chi te ontrafelen zal je verscheidene regio’s doortrekken zoals de berg van de adelaars en het land van de neushoorns. Naargelang je vordert, zal je ook nieuwe vrienden ontmoeten en met hen kunnen spelen om nieuwe technieken te gebruiken of geheimen te vinden op plaatsen waar je al geweest bent. Vele van de truukjes die ze in vorige delen gebruikten, zul je dan ook terug zien komen en ook het button bashen om vijanden klein te krijgen is volledig terug. Misschien is de reeks eens aan vernieuwing toe, maar gelukkig is het nog net leuk genoeg om het niet saai te doen overkomen.

LEGO is over de vele games dat het al kent vaak hetzelfde gebleven van zowel uiterlijk als qua audio, maar bij de laatste delen begint het er toch allemaal gedetailleerder uit te zien. Legends of Chima op de Vita komt extra scherp over en loopt audiovisueel erg vlotjes, maar speel je het echter op de 3DS, dan zie je wel dat het beeld hier en daar een haperinkje lijkt te krijgen op de iets minder krachtige hardware van Nintendo. Het is zeker geen spelbreker, maar heb je de optie zouden wij toch voor de PS Vita-versie opteren aangezien de games anderzijds volledig identiek zijn.

Al lijkt de game misschien meer van hetzelfde, het is erg verfrissend om nog eens een echt LEGO-avontuur te hebben dat gebaseerd is op de actuele speelgoedlijn. Het verhaal is vrij simpel gehouden voor de kinderen, maar zal vast en zeker oudere fans kunnen boeien om je er even bij te zetten en Laval’s avontuur in Chima mee te maken en natuurlijk om onderweg alle LEGO-blokjes te verzamelen die je maar tegenkomt.

LEGO Legends of Chima is een waardig nieuw deel dat de fans weer even zoet zal houden. Audiovisueel is de Vita natuurlijk superieur, maar toch zijn beide versies zeer speelbaar voor jong en oud. Volgende keer mag de combat toch een update krijgen.

• Grappige personages
  • Leuk voor jong en oud
  • Goede setting en verhaal