Denis Dyack verontschuldigt zich voor X-Men Destiny
Denis Dyack heeft de afgelopen jaren vooral in de schijnwerpers gestaan omwille van zijn strijd met Epic omtrent de Unreal Engine en de stevige blunders in de vorm van Too Human en X-Men Destiny. Hij is ondertussen bij een nieuwe studio terechtgekomen, waar hij zich puur op het creatieve richt, maar hij wilde toch nog even duiding geven bij X-Men Destiny.
Hij haalt daarbij aan dat Silicon Knights zelfs 2 miljoen dollar uit eigen zak heeft gehaald om het project te doen slagen. "Halfweg de productie zat ik met Activision samen om het project zo goed mogelijk te maken en we lieten weten dat Silicon Knights 2 miljoen meer had uitgegeven uit eigen zak dan dat het betaald werd voor de productie. Nadat Too Human zowat onze slechtse Metacritic-score was, wilde we ons volgende spel zo goed mogelijk maken", zegt Dyack. "We hebben de cijfers bekeken en toen Activision besefte dat het echt zo was, zeiden ze dat ze het apprecieerden, maar dat het zakelijk gezien misschien niet de beste zet was."
Uiteindelijk verontschuldigde hij zich ook voor hoe het spel uiteindelijk is geworden. "Het spijt ons echt hoe het is uitgedraaid. Ik zou denken dat er fouten zijn gemaakt, maar het enige dat ik je kan zeggen is dat we alles hebben gegeven, zowel Activision, Silicon Knights en Marvel. We hebben allemaal geprobeerd om het te doen werken, maar soms lukt het gewoon niet. Ik kan enkel mijn verontschuldigingen aanbieden. Ik heb dingen gezegd die ik niet had moeten zeggen, over dit project en over andere projecten. Het spijt me. Ik heb mijn les geleerd."